Molekul Air Zam-Zam

Posted in Islam, Kisah dan Tauladan on Jun 14, 2007

Molekul air zam-zam
Penemuan ini sungguh menakjubkan dan wajib dikongsi bersama, kenapa dgn keizinanNYA air penawar blh menyembuhkan penyakit, baca dan hayatilah petikan dibawah:

Pada 10/10/02 (Khamis) yang lalu, Pihak Surau Wisma Telekom Semarak telah menjemput Ustaz Abdullah Mahmud untuk menyampaikan ceramah beliau.

Diantaranya :

Air merupakan salah satu rahmat Allah kepada manusia, Manusia tidak boleh hidup tanpa air, dan manusia tidak boleh hidup tanpa rahmat dari Allah.

Ustaz kemudian bercerita bahawa ia telah berkesempatan menghadiri satu seminar mengenai AIR yang berlangsung di Hotel Istana baru-baru ini yang mana kebanyakan participant yang hadir terdiri daripada orang bukan Islam kecuali 2 orang (Ustaz Abdullah dan seorang Pensyarah dari UM).

Penceramahnya seorang Profesor yg pakar tentang air dari Jepun. Beliau menunjukkan hasil kajiannya mengenai air, beberapa slide ditunjukkan dan dipancarkan dilayar putih kepada hadirin sekelian. Sampel-sampel air yang diambil dari berbagai sumber air (sungai, laut, perigi dan bermacam lagi).

Maka terpancarlah berbagai-bagai rupa bentuk susunan molekul-molekul air tersebut. Adayang berupa seolah-olah seperti jin tetapi samar-samar, tidak begitu jelas (dengan telinga yang besar, bertanduk dan sebagainya)rupa yang menggerunkan dan menakutkan.

Lalu Profesor itu berkata “banyak lagi sampel-sampel air yang lain tetapi rupa molekul-molekulnya hampir sama, sekarang saya nak tunjukkan sampel air yang berlainan dari sampel-sampel air yang saya tunjukkan tadi”

Profesor itu pun tunjukkan, maka terpancarkan satu rupa bentuk molekul air yang tersusun cantik berupa seolah-olah seperti berlian (bersegi-segi),bersinar-sinar dan sinarannya mengeluarkan warna-warna yang menarik melebihi 12 warna. MasyaAllah, cantik. Lalu profesor bertanya “Siapakah di antara kamu semua yang tahu sampel air apakah ini”.

Hadirin semua senyap, dan kemudian, Pensyarah dari UM mengangkat tangan dan menjawab “saya rasa itu adalah sampel air zam-zam”.

Profesor berkenaan memanggil Pensyarah tersebut naik ke atas dan bertanya “Berikan saya sebab kenapa awak berkata air itu adalah air zam-zam.

“Kerana air zam-zam adalah air yang termulia didunia ini” Jawab Pensyarah. Profesor berkata “Saya tak tahu samada betul atau tidak air zam-zam itu mulia tetapi memang betul ini adalah sampel air zam-zam.”

Kemudian Professor mengatakan bahawa, kata-kata juga dapat mempengaruhi rupa bentuk molekul-molekul air. Lalu didalam dewan itu mereka membuat experiment bagaimanakah yang dikatakan kata-kata dapat menpengaruhi rupa bentuk molikul-molikul air.

Semua hadirin dikehendaki membaca sesuatu kepada air mineral masing-masing. Lalu seorang volunteer bangun untuk menguji bagaimana rupa air yang telah dibaca. Bila ditunjukkan diskrin, nampak molikul air membentuk seolah-olah seperti tokong cina (dengan janggut yg panjang dan perut yg buncit).

Bila tiba giliran Ustaz, air yang dibaca dengan Al-Fatihah, Selawat dan Ayat Kursi maka nampaklah rupa molikul air seperti berlian dan berkilau-kilau…. Subhanallah. Lalu Ustaz disuruh oleh Profesor menbaca sebarang ayat/kata-kata yang tidak baik…maka nampaklah diskrin molikul air berupa seperti sel-sel barah.

Subhanallah….. daripada ceramah yang Ustaz sampaikan ini marilah kita sama-sama mengambil iktibar daripadanya.

Ini adalah kata-kata dari Ustaz Abdullah : “Jika hendak air itu merasa manis maka masukkanlah gula, jika hendak air itu berwarna maka masukkanlah pewarna dan jika hendak air itu mulia maka masukanlah ayat-ayat yang mulia kepadanya”.

Trackback URI | Comments RSS

22 Responses to “ Molekul Air Zam-Zam ”

  1. # 1 zulaikha S Says:

    Subhanallah…. inilah bukti kekuasaan tuhan…

  2. # 2 Siti Hajar Says:

    SUBHANALLAH…ALLAH maha besar!praise to ALLAH!!!!ALLAHUAKHBAR!!!!!

  3. # 3 Akankah Sumur Air Zam-zam Kering !? « Sains-Inreligion Says:

    [...] selevel foton juga memiliki nama dan karakteristik tertentu.  Jadi, penemuan mengenai molekul Zam-zam yang indah itu, ya logis-logis saja… Juga kan ada hadisnya bahwa air zam-zam adalah air yang [...]

  4. # 4 Nor Affandi Hashim Says:

    Salam pada semua. Air zam-zam memang banyak khasiat. Di Mekah khasiatnya hebat bukan kerana zat galiannya saja, tetapi bunyi-bunyian dan rangsangan ayat-ayat suci Al-Quran pada setiap saat yang membuatnya HEBAT.
    Jika dibawa keluar dari Mekah, ia akan berubah mengikut keadaan di sekelilingnya. Kebanyakannya air zam-zam setelah dibawa keluar dari Mekah tidak sehebat seperti tempat asalnya.
    Hakikatnya ayat-suci Al-Quran ( kata-kata Allah yang merupakan mukjizat sebagai penawar dan rahmat ). Salam

  5. # 5 nawawi zakaria Says:

    maha suci Allah.. Air yang terbukti tiada tandingan khasiatnya…

  6. # 6 roshayati omar Says:

    itulah tanda kebesaran Allah.. Subhanallah…

  7. # 7 Zahidah GMC Says:

    subhanallah..ciptaanNya yang amat unik dan ajaib..

  8. # 8 Mohamed Radzi Says:

    Subhanallah banyak betul khaisat air zam-zam ni, air zam-zam ni penyembuh segala penyakit kan?

  9. # 9 amir haziq Says:

    Takbir!!!!!!!!
    ALLAHUAKBAR…………….

  10. # 10 vytha Says:

    Subhanallah, saya jadi sangat tertarik utk mengetahui karakteristik air lbh lnjt..

  11. # 11 maryam Says:

    subahanallah…maha suci Allah…
    ALLAHUAKBAR…!!!!!!!!!!!!

  12. # 12 hopperz Says:

    subahanallah,inilah yg d’katakan kuasa yg maha agung!!!!

  13. # 13 septa liana Says:

    subhanallah….

    sebenernya saya ud pernah baca artikel yang selaras namun berbeda dengan artikel diatas.
    yang saya tau (dari artikel yang saya baca) ternyata orang yang menemukan bentuk molekul air itu orang jepang yang iseng (tp maksud gue propesor). beliau mencoba “mendengarkan” bermacam-macam lagu sm itu air. ada lagu pop, rock, klasik, trus “didengarkan” juga cacian, makian, and doa.

    So, ternyata e,, ternyata dari stiap jenis sound yang “diperdengarkan” bentuk molekul airnya juga beda-beda lho….
    klo music klasick air m’bentuk molekul rantai yang cantik tapi ktika “terdengar” musik rock bentuk air tersebut jadi pecah,,, hancur gi tu lho.
    truzz bener kt t propesor di atas ketika “ditiupkan” doa-doa yang baik bentuknya jd kristal cantik.

    tapi,,kyknya emang ngak ada yang ngalahin kecantikan kristal air zam-zam… gue bilang gini bukan “asbun” lho… coz dari sebanyak bentuk molekul air yang cantik, air zam-zam emang yang tercantik…
    its the most beutifull….!!!

    Logika aj sich, air yang “ditiupkn doa oleh manusia biasa aja uda begitu cantiknya pa lg klo tu air yang langsng dirahmati oleh penciptanya,,,pencipta alam semesta,,,ya…pencipta kita2 ini……..!!!
    SUBHANALLAH………!!!!!!!!

  14. # 14 indah Says:

    subhanallah…. allahuakbar… benar – benar menakjubkan kekuasaan Allah. membuat bulu kuduk merinding..

  15. # 15 Nona Says:

    Ya Allah..Allah itu Maha Agong..Maha Bijaksana..AirZam-Zam..air yang paling bersih dan mulia..

  16. # 16 Adie Says:

    Maha Suci Allah…. Hebatnya kuasa ALLAH S.w.t, ia hampir membuat aku menitiskan air mata kerana hebatnya bukti kekuasaanNYA..

  17. # 17 eyra Says:

    allah hu akhbar….tak sangka air zam-zam bleh mengubat seribu satu penyakit bila dibaca ayat2 al-quran ke dalamnyer….besar sungguh kebesaran allah pada umatnyer….

  18. # 18 Gwe Says:

    Allah hu Akbar
    Hebat deh TUHAN GW (ALLAH) yang emang kg Tandingannya……….
    tolong masukkin artikel tentang kebesaran-Nya yang laennya donk
    dan bagi elo2 yang tau linknya kasih tau gwe

    Trim’s

    Wassalam

  19. # 19 aji Says:

    Gambar diatas apakah foto dari molekul air zam-zam..? bantu jawabannya ke :aji_baskoro@rocketmail.com

  20. # 20 leni Says:

    Subhanallah-Allahu Akbar..air zam-zam adalah juga bukti bahwa doa (seperti yang dianjurkan oleh Allah) berpengaruh terhadap sesuatu-dengan izinNya.Selama ini banyak orang yang tidak percaya tentang doa doa yang dipanjatkan dan lebih percaya kepada akalnya saja,kalau berdasar pada penelitian tersebut dan tentunya sabda Rasul,masihkah akal manusia hendak didewakan?

  21. # 21 Abengah Says:

    sedikit pembetulan dan peringatan untuk sesiapa yang belum mengetahui/belum perasan
    contoh yang ditunjukkan tersebut BUKAN molekul air zam zam
    tetapi HABLUR air zam zam,
    professor tersebut membekukan air zam zam dan tengok bawah microscop, didapati itulah bentuk hablur air zam zam…
    kenapa hablur? kenapa diatas tu kata molekul?
    diatas tu kata SUSUNAN MOLEKUL maknanya, banyak molekul air zam zam bergabung, membentuk satu hablur yang cantik sebegitu
    dan dalam kajiannya lagi, air air yang di kajinya, yang juga membuat bentuk hablur hampir macam tu adalah juga dikatakan boleh merawat penyakit (YANG MENYEMBUHKAN ADALAH ALLAH, UBAT DAN DOKTOR HANYA BOLEH MERAWAT)
    sekian terima kasih

  22. # 22 apai Says:

    sapa nak air zam-zam boleh tinggalkan pesanan di email saya faizi_abdullah2002@yahoo.com… 500ml=RM13 dan 10kg=RM130…

Leave a Reply